Defender apima neįmanomą. Tikslingai sukurtas, labai pageidautinas ir labai patvarus, tai šiuolaikinis herojus, kuris gerbia savo praeitį, bet kartu numato ateitį.
Pirmasis pasaulyje sėkmingas civilinis 4x4 automobilis apibrėžė pasaulį, kurį padėjo pakeisti, atverdamas naujus nuotykių, darbo ir humanitarinių veiksmų horizontus kiekviename žemyne.
„Defender“ taip pat klaidžioja mūsų kultūriniame kraštovaizdyje. Jis atnešė honorarus į gastroles visame pasaulyje ir buvo veiksmo su kai kuriomis didžiausiomis kino žvaigždėmis centre.
Du vyrai padarė visa tai įmanoma – vizionieriai broliai Wilksai. Spenceris Wilksas buvo „Rover Company“ generalinis direktorius, o Maurice'as – vyriausiasis inžinierius, kuris visada žiūrėjo į priekį.
„Defender“ istorija prasideda 1947 m. Red Wharf įlankoje, Velse esančioje Anglesey saloje. Maurice'as Wilksas smėlyje nubrėžė kontūrą, kuris turėjo tapti viena didžiausių iš visų transporto priemonių.
Per metus baigtas Land Rover buvo atskleistas pasauliui. Tai unikalus pramoninio dizaino gabalas, kuris buvo sukonstruotas taip, kad galėtų būti su lengvomis aliuminio plokštėmis, labai trumpomis iškyšomis ir, svarbiausia, pasirenkama keturių ratų pavara.
Visuose modeliuose, išskyrus seniausius, transmisijos svirtys su raudonomis ir geltonomis rankenėlėmis sumažino dviejų ir keturių ratų pavaros perjungimą iki paprastos procedūros, kuri veikė bet kokioje situacijoje. Tai yra unikalios šiandieninio Defender sistemos „Terrain Response“ protėvis.
Po kelių mėnesių Wilkso kūrinys buvo parduodamas visame pasaulyje. Netrukus jis pradėjo keliauti su Didžiosios Britanijos karaliumi. Pats pirmasis State Review Land Rover su specialiai sukurta galine platforma buvo naudojamas minioms pasveikinti per karalienę Elžbietą II ir Edinburgo hercogą – pirmąjį princo Filipo turą Sandraugos šalyse 1953 m.
Per savo ilgą gyvenimą karalienė Elžbieta II dažnai buvo matoma prie „Defender“ vairo karališkuosiuose dvaruose, kur „Defenders“ ir toliau tarnauja karališkajai šeimai.
Transporto priemonė taip pat įgalintų naujo tipo nuotykių ieškotoją įveikti bet kokį planetos reljefą. Dabar legendomis tapusi Oksfordo ir Kembridžo Tolimųjų Rytų ekspedicija pateko į antraštes, kai šeši universiteto studentai 1955–1956 m. nuvažiavo 18 000 mylių iš Londono į Singapūrą.
Panašiai įkvėpti britai George'as ir Jinxas Rodgeris savo universalu įveikė 10 000 mylių per septynerius metus, aprašydami Afrikos nykstančias gentis ir laukinę gamtą. Kanados biologas Bristol Foster ir laukinės gamtos menininkas Robertas Batemanas surengė 40 000 mylių kelionę aplink pasaulį. Buvo daug daugiau.
Tokie žygdarbiai padėjo sukurti pramoginę bekelės sceną. Dalyvaujantys „Camel Trophy“ – panašaus į 4x4 pasaulio čempionatą – įkvėpė sukurti tobulą universalų įrankį sunkiausioms ekspedicijoms ar tiesiog poilsinėms kelionėms stovyklavietėse.
„Defender“ tai pavertė pasauliniu reiškiniu. Jis išlieka liepsnos saugotojas, kaip nuotykių, visureigių ir humanitarizmo įsikūnijimas.
Tai buvo įmanoma, nes, visų pirma, jis buvo sukurtas taip, kad būtų pajėgus. Tai vis dar yra. Kiekviena versija nuėjo toliau, nustatydama standartus, kurių kiti sunkiai seka.
Dėl naujų ilgesnių ratų bazių originalas tapo patogesnis, todėl buvo galima pridėti pikapo ir universalo variantus. Universalas pristatė garsiuosius Alpių žibintus stogo šonuose, suteikiančius daugiau šviesos į transporto priemonę ir papildomo matomumo derantis dėl plaukų segtukų kalnų keliuose.
Varikliai tapo galingesni ir efektyvesni, tačiau tai vis tiek buvo funkcionali transporto priemonė. Ankstyvajame pasirenkamajame „komforto pakete“ buvo tik stogo ir durų įdėklai. Tačiau viena savybė pasirodė nesenstanti – vis tiek galite užsisakyti Defender su patvariais ir plaunamais guminiais kilimėliais.
Per pirmąjį dešimtmetį 70 procentų produkcijos buvo eksportuota į 150 šalių. Jokia transporto priemonė anksčiau nebuvo palikusi tiek daug padangų pėdsakų visame pasaulyje. Daugybei žmonių visame pasaulyje tai buvo bene pirmasis automobilis, kurį jie kada nors pamatė.
Visame pasaulyje buvo parduodamos karinės versijos, įkvėpusios Defender pavadinimą, kuris vėliau bus pritaikytas visiems variantams. Daugelis civilių modelių taip pat atliko didvyrius, tarnavo kaip gedimo sunkvežimiai, greitosios pagalbos automobiliai ir hidraulinės platformos.
„Defender“ netgi išvyko į ralį, o „Bowler“ automobilių sporto ekspertai pavertė jį bauginančia varžybų mašina.
Dėl savo ilgaamžiškumo unikalus 4x4 tapo vis labiau pageidaujamas. 1958 m. II serija padidino vizualinį patrauklumą ir padidino juosmens kreivę, kuri vis dar yra šiandieniniame Defender.
Toks patrauklumas nunešė į pačias žavingiausias vietas. Šeštajame dešimtmetyje pagrindinės žvaigždės, tokios kaip Marylin Monroe, Steve'as McQueenas ir Paulas McCartney, buvo fotografuojamos su brolių Wilksų kūriniais.
Nuo 1971 m. ir vėlesnėje serijoje III atsirado modernūs patogumai, įskaitant paminkštintą brūkšnį ir prietaisų skydelį, esantį už naujo vairo. O V8 galia tapo prieinama tiems, kurie nori didesnio našumo kelyje ir be jo.
1982 m. apygarda buvo dar vienas ženklas, kad šis 4x4 buvo daugiau nei darbinis arklys. Išoriškai išsiskiriantis naujomis spalvomis su lipdukais, taip pat pirmą kartą buvo pasiūlytos sėdynės, apipjaustytos audiniu.
Po metų „Ninety and One Ten“ versijos pristatė priekinės dalies dizainą, kuris turėjo išlikti iki klasikinės „Defender“ gamybos pabaigos. Kartu su patobulintu interjeru atkeliavo ir turbo dyzelinas. Komfortą taip pat padidino nauja spyruoklinė pakaba.
„Defender“ pavadinimas buvo pristatytas 1990 m. Jis puikiai atspindėjo, ką klientai visame pasaulyje jaučia apie šią unikalią transporto priemonę: patikima, patikima, tvirta ir patikima. Jis skirtas važinėti žeme.
Šiandieninis Defender tęsia šią kraujo liniją. Pergalvota ikona yra pasaulinio lygio ekspertas kelyje ir bekelėje. Tvirčiausias ir pajėgiausias kada nors pagamintas Defender yra nesustabdomas ir akimirksniu atpažįstamas.
Galimi 90, 110 ir 130 kėbulų modeliai su iki aštuonių sėdynių, kiekvienas turi savo charizmą. O „Defender Hard Top“ reiškia verslą su 90 ir 110 kėbulo stilių profesionalumui.
Visi buvo išbandyti atšiauriausiomis sąlygomis – nuo Arkties iki dykumos. Visų jų korpusas yra tris kartus stipresnis nei jų 4x4 konkurentų.
Patvarumas ir tvarumas yra „Defender“ šiuolaikinės prabangos vizijos dalis. „Defender 110“ galima įsigyti kaip elektrinį hibridą.
Atspindėdamas savo herojišką ir charizmatišką pobūdį, jis ir toliau remia humanitarinius ir gamtosaugos darbus su Tarptautine Raudonojo Kryžiaus ir Raudonojo Pusmėnulio draugijų federacija bei Tusk Trust.
Jis buvo įamžintas Lego, įkvėpdamas naują kartą visame pasaulyje tapti šių dienų herojais. Tai irgi kino žvaigždė.
Džeimso Bondo gerbėjai bus matę Defender 110 SVX Double Cabs SPEKTRAS, pastatytas persekioti 007 žemyn nuo Alpių kalno. Tačiau šiandienos Defender susidūrė su sunkiausiu išbandymu. Kaskadininkų vairuotojai ekstremaliomis bekelės sąlygomis išstūmė 110 automobilių parką iki ribos. Nėra laiko mirti25-asis Bondo nuotykis, skirtas sukurti įspūdingą automobilio gaudymosi seką.
Tai buvo tinkamas vaidmuo transporto priemonei, kuri dabar yra atskira markė. „Defender“ artimiausioje ateityje turi elektrinę viziją, tačiau išlieka tokia, kokia buvo nuo 1948 m. – laisvės švyturiu.