„Kaip ir visas ralis, taip ir pasitikimas buvo tiesiog „wow“, – taip į Vilniaus oro uoste susirinkusių gerbėjų minią reagavo Karolis Raišys. Jo ir šturmano bei mechaniko Igno Daunoravičiaus ekipažas vos debiutavęs Dakaro ralio klasikinių automobilių įskaitoje namo parskraidino trokštamiausią prizą – beduiną. Dykumų klajoklio statulėlę, atitenkančią tik prizininkų trejetuke finišavusiems lenktynininkams.
Neįtikėtina, tačiau tokį rezultatą daugelio avantiūristais vadinti užsispyrėliai pasiekė seniausiu varžybose automobiliu „Land Rover 109 Station Wagon“, arba kaip jį meiliai įpratome visi vadinti – „Defender“ senoliu. Tolimasis legendinio modelio pirmtakas nepaisė savo 46 metų amžiaus ir drąsiai nardė per kopas, žvitriai šokčiojo per akmenis, greitai lėkė retkarčiais pasitaikiusiais tvirtesnio pagrindo keliais, dulkėse palikdamas gerokai jaunesnius visureigius ir kitokio tipo klasikinius modelius.
Pasirinkę su niekuo nesupainiojamo legendinio silueto modelį, lietuviai susilaukė ir daug varžovų dėmesio. Daugybė jų norėjo prieiti ir iš arčiau susipažinti su ikona tapusiu automobiliu ir jo šeimininkais, įvertindavo, pagirdavo, palinkėdavo gerų startų.
„Didžiausią įspūdį paliko visa „Land Rover“ bendruomenė: jie – lyg atskira žmonių grupė, iš karto draugiškai žiūrinti į visus, kas vairuoja britiškus automobilius. Jie visuomet pasiryžę pagelbėti, su jais nesunkiai galima rasti bendrą kalbą. Labai vienijantis bendraminčių būrys“, – prisiminė K. Raišys.
Iš viso sunkiausiomis pasaulyje lenktynėmis vadinamo Dakaro ralio trasose K. Raišiui ir I. Daunoravičiui teko įveikti daugiau nei 7 tūkst. kilometrų, iš jų 4 tūkstančiai sukarti bekelės greičio ruožais.
„Tai yra absoliučiai neįtikėtina.“ Šią frazę tiek K. Raišys su I. Daunoravičiumi, tiek ir jų ištikimiausi gerbėjai, pusantro mėnesio įdėmiai sekę lenktynių džentelmenų pasirengimo ir varžybų nuotykius, kartojo turbūt dažniau, nei valėsi dantis.
Neįtikėtina buvo atlaikyti neįtikėtiną laiko spaudimą ir susidoroti su iššūkiais, kurie iškilo nusprendus vos per mėnesį paruošti „Defender“ senolį lenktynėms. Jį K. Raišys surado Švedijoje ir pats parvilko namo ant priekabos. Simboliškas darbas, atliktas naujuoju „Defender“, trumpam suvedė skirtingų kartų, bet tos pačios nuotykių dvasios automobilius ir sutelkė nemenką bendraminčių būrį, kai jų pagalbos rengiant visureigį varžyboms reikėjo labiausiai.
„Neįtikėtina!“ – darsyk šūkčiojo lietuviai, atsiėmę automobilį prieš lenktynių startą. Ir kartojo tai po kiekvieno etapo: „Neįtikėtina, kaip senolis važiuoja!“
Neįtikėtina, bet kirtus finišo liniją paaiškėjo, kad „Defender“ pirmtako ekipažas iš Lietuvos užėmė trečiąją vietą „Dakar Classic“ įskaitoje ir už nugaros paliko kone aštuonias dešimtis kitų finišavusių dalyvių. O dar prieš keletą savaičių vieninteliu sportišku orientyru tebuvo pats finišas. Nes tikslas buvo – patirti nuotykių.
Pasirinkdamas patį seniausią, patį pirmąjį 1979 metais surengtą ralio maratoną iš Paryžiaus į Dakarą įveikusį „109 Station Wagon“ automobilį, moderniųjų „Defender“ pirmtaką, K. Raišys tenorėjo atkurti ankstyvųjų laikų istoriją, kai dalyviai šias lenktynes priėmė kaip avantiūrą. Kai daugelis net nesuprasdavo, į kokius nuotykius jie veliasi.
„Nuotykius vainikavo svajonės išsipildymas“, – grįžęs namo ilgo maratono nuovargio šydą neblėstančia šypsena nubraukė K. Raišys.
Ikona tapęs „Defender“ yra sukurtas nuotykių trokštančioms širdims ir smalsiems protams. Smėlio užpustytos kopos, nepravažiuojami miško keliai ar miesto džiunglės - jis pasiruošęs kiekvienam iššūkiui. Naujausios technologijos ir funkcionalumas šiam įspūdingam visureigiui suteikia neprilygstamos galios tiek kelyje, tiek bekelėje nepriklausomai nuo oro sąlygų. Kurį variklį - benzininį, dyzelinį ar hibridinį pasirinksite, jus lydės kiekvieną kartą užplūstantis su niekuo nesulyginamas malonus jaudulys sėdant prie vairo. Patirkite tai jau dabar.