Galingiausias kada nors sukurtas „Defender“ – „OCTA“

Galingiausias kada nors sukurtas „Defender“ – „OCTA“

Rugsėjo mėnesio „Verslo klasėje“ pasirodė išsamus straipsnis visureigių entuziastams, kuriame detaliai aprašytas naujasis „Defender“ modelis „Octa“. Jame teigiama, jog britų visureigių gamintojas „JLR“ (buvęs „Jaguar Land Rover“) užpildo prabangiausių visureigių rinkos spragą, pristatydamas naujausią ir galingiausią „Defender“ versiją – „Octa“. Šis modelis yra orientuotas į pirkėjus, kuriems įprasti visureigiai, tokie kaip „Range Rover“, atrodo per daug kasdieniai, o itin prabangūs modeliai neįtelpa į biudžetą.

„Octa“ išskirtinumai

„Octa“ žiniasklaidai pirmą kartą buvo pristatyta Diuseldorfe, Vokietijoje, uždarame renginyje, dar iki jos pristatymo visuomenei, žiniasklaidos atstovams pasirašius susitarimus neviešinti informacijos apie automobilį pirma laiko.

„O naujoji „Octa“ yra technologijų maksimumas, kurį „JLR“ inžinieriai sugebėjo sutelkti į „Defender“ formatą. Šios versijos pavadinimas kildinamas iš oktaedro – formos, būdingos perpjautam deimantui. Gamintojas taip nori pabrėžti galingiausios versijos vertę ir tvirtumą, tačiau tai geriausiai parodys laikas ir antrinė rinka.“ – straipsnyje rašo Linas Butkus.

„Defender“ produkto vadovas Markas Cameronas paaiškino, „kad „Octa“ bus siūloma tik kaip penkerių durų versija „110“, kurios ilga ratų bazė užtikrina reikiamą stabilumą. Jis sakė abejojantis dėl galimybės pasiūlyti trumpos bazės versijas „Defender 90“ ir ilguosius, septynviečius „130“.“

Išorėje „Octa“ aiškiai išsiskiria: didesni ratai, platesnės arkos, didesnės prošvaisos ir unikalus dizainas. Net spalvų pasirinkimas ribotas – vos dvi specialios spalvos, su kontrastingu „Narvik Black“ spalvos stogu ir bagažinės dangčiu.

Defender

Jėga, prilygstanti superautomobiliams

Po variklio dangčiu slypi įspūdingas 4,4 l, V8 variklis su dviem turbokompresoriais, pasiekiantis 635 AG ir iki 750 Nm sukimo momentą. Šis motoras, naudotas ir „Range Rover Sport SV“, leidžia automobiliui nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti per 4 sekundes. „Dynamic Launch Mode“ funkcija padidina sukimo momentą iki 800 Nm, užtikrindama galingą greitėjimą ne tik asfaltu, bet ir bekelėje.

Pakaba ir valdymas

„JLR“ inžinieriai „Octa“ aprūpino itin pažangia „6D Dynamics” hidrauline sistema, kuri pritaiko pakabos geometriją ekstremaliomis sąlygomis. Pakaba yra aukštesnė nei standartinė „Defender“ versija – prošvaisa padidinta iki 319 mm, o tarpvėžė praplėsta 68 mm. Specialiai sukurti amortizatoriai su išoriniais rezervuarais užtikrina optimalų valdymą tiek kelyje, tiek bekelėje.

Anot L. Butkaus, naujoji „Octa“ buvo bandoma pačiomis įvairiausiomis sąlygomis – nuo Dubajaus smėlio kopų, Švedijos sniegynų iki Pietų Prancūzijoje esančios Dakaro maratono treniruočių trasos ir netgi sudėtingiausios pasaulyje žiedinės Niurburgringo lenktynių trasos. Jo teigimu „JLR inžinieriai nesidrovi sakyti, kad dėl to „Octa“ gali būti be kompromisų smagus automobilis ne tik bekelėje, bet ir ralio greičio ruože ar Stelvijaus kalnų perėjoje.“

Defender

Salono prabanga ir komfortas

Viduje „Octa“ siūlo aukščiausio lygio komfortą su lengvesne nei tradicinė oda „Ultrafabrics PU“ medžiaga ir specialiomis „Performance“ sėdynėmis, kurios turi integruotus garsiakalbius, kurie leidžia pajausti muziką per kūną. JLR bendradarbiavo su Kanados kompanija „SubPac“ ir Koventrio universitetu, kad sukurtų „Body and Soul Seat“ garso sistemą, kuri siūlo unikalią garso patirtį.

Pirmaisiais metais bus pasiūlyta speciali „Defender Octa Edition One“ versija su unikaliomis kėbulo spalvomis, anglies pluošto detalėmis, specialia salono apdaila, 20-ies colių kaltiniais ratlankiais ir kita įranga. Gaminti „Octa“ bus pradėta „JLR” gamykloje Slovakijoje.

Tai automobilis, skirtas tiems, kurie trokšta išskirtinės galios, prabangos ir nuotykių.

Parengta pagal Lino Butkaus straipsnį žurnale „Verslo klasė“, 2024 rugsėjis.