Lietuvos žiūrovų pamėgtos kelionių dokumentikos laidos „1000 pasaulio stebuklų“ geografija ir toliau plečiasi. Informatyviai ir su skoningo humoro doze įdomiausius atradimus įamžinantys Audrius ir Alma Sutkai sėdę į naują „Defender“ visureigį sausio mėnesį pradės artimesnę pažintį su Afrika bei Azija. Grįžti namo pora ketina vėlyvą pavasarį, o įstabiausios kelionės akimirkos LRT televizijos eteryje bus parodytos rudenį.
Pagal pirminį visus žemynus apimančios didžiausios gyvenimo kelionės planą „1000 pasaulio stebuklų“ laidos herojai Afrikoje turėjo apsilankyti dar 2021-aisiais, tačiau dėl koronaviruso pandemijos porai teko gerokai pakoreguoti pradinį sumanymą. Irgi visgi, neskaitant papildomų apribojimų pervažiuojant iš vienos šalies į kitą ir rimtų korekcijų kalendoriuje, visa kita išlieka taip pat, kaip yra nuo pat 2018 metų, kuomet prasidėjo ši didžiausia Sutkų gyvenimo kelionė. Naujausioje kelionėje iš Afrikos į Aziją jie planuoja aplankyti Maroką, Turkiją, Sakartvelą ir kitas aplinkines šalis.
„Kaip įprasta, atkreipsime dėmesį į visas kultūros, architektūros ir gamtos įdomybes. Ir kaip buvo iki šiol – visa tai filmuosime ir fotografuosime savo pačių turima mėgėjiška įranga“, – patikina Audrius Sutkus.
Keliaus dviese vienu „Defender“ visureigiu
Audriui ir Almai šį kartą kompanijos nepalaikys joks kitas ekipažas. Keliautojai pažymi, kad, būdami didesnėje žmonių grupėje, atokesnėse vietovėse jaučiasi saugesni, tačiau šį kartą neatsirado nutrūktgalvių, kurie ne tik galėtų skirti tam ketvertą mėnesių, bet ir turėtų tokių kelionių patirties. Keliaudami vieni „1000 pasaulio stebuklų“ laidos herojai įprato pernelyg neatkreipti į save dėmesio – netgi nakvoja tokiose vietose, kuriose niekas nesitiki rasti europiečių.
„Šiek tiek drąsiau keliauti dviem ekipažais yra mažiau išsivysčiusiose šalyse. Trumpam sustojus degalinėje ar parduotuvėje, kažkas gali likti prižiūrėti automobilių. Papildomo nerimo dėl to nejaučiu ir tikiu, kad kaip ir iki šiol, mus lydės sėkmė. Be to, esame iš tų žmonių, kurie yra viską apgalvoję ir viskam pasirengę, o tokius turbūt ir Dievas saugo“, – ramybe spinduliuoja A. Sutkuvienė.
Pasislėpti gamtoje padės ir unikali žalia „Land Rover“ visureigio spalva. Šiuo atspalviu dažomi tik britų gamintojo 75 metų jubiliejui skirti ribotos serijos „Defender“ modeliai, o būtent tokiu automobiliu keliaus ir lietuvių pora. Ši versija taip pat išsiskiria gausia standartine įranga. Komplektacijoje yra 3D vaizdą aplink automobilį formuojančios kameros, efektyvūs LED žibintai ir sistema, leidžianti pagal įveikiamą paviršių pasirinkti važiavimo režimą.
Anot keliautojų, nors „1000 pasaulio stebuklų“ laidos pavadinimas – įpareigoja, reikėtų prisiminti, jog stebuklinga gali būti ne tik seno miesto architektūra ar gamtos kūriniai. Tokie patys svarbūs ir įdomūs neretai pasirodo tokiose ilgose kelionėse sutinkami neeiliniai žmonės. Kiekviename žemyne keliautojai turi pasižymėję daugiau nei šimtą vietų, kurias nori aplankyti, tačiau galutinis jų skaičius gali būti gerokai didesnis.
„Nebūtinai žiūrovams parodysime vaizdus iš visų taškų, kadangi atvykus į vietą kartais paaiškėja, kad ji nėra tokia jau įdomi, kaip dažnai kalbama. Kelionės metu visuomet atrandi naujų dalykų, kurių pats nebuvai pasižymėjęs ir neturėjai apie tai informacijos, bet sužinojai iš kitų keliautojų arba vietinių žmonių“, – dar vieno – atradimo stebuklo svarbą liudija A. Sutkus.
Sutalpina visus būtiniausius daiktus
Po pasaulį jau gerokai paklajojusiems Audriui ir Almai naujai išvykai ypatingai ruoštis nereikėjo. Netgi papildomų skiepų neprireikė, nes poros imunitetas pavojingiausioms ligoms dar bus ganėtinai tvirtas iki pat 2029 metų. Šiek tiek užtruko tik ruošdami kelionei iš „Land Rover“ atstovų gautą naująjį „Defender“. Didžiausi pakeitimai – norint sumontuoti papildomą įrangą, išimtos sėdynės, šviesų, langų ir dugno apsaugos, papildoma degalų filtravimo sistema.
„Nakvynę pavyksta rasti tikrai ne visada, todėl automobilis paruoštas taip, kad jame galėtume patogiai praleisti naktį. Ant stogo įrengta palapinė, o viduje – papildomos vandens talpos, karšto vandens ir dušo įranga, dujų balionai ir nedidelė mobili virtuvėlė. Ne kiekvieną kartą norėtųsi nakvoti lauke, tačiau atsarginį variantą turėti reikia. Apskritai, mes visuomet greta plano A turime B, o neretai – ir C“, – apie pasiruošimą kalba A. Sutkus.
Buitinė įranga, virtuvės rakandai, patalynė ir įvairios smulkmenos, be kurių neįmanoma apsieiti kelionėje, – Almos užduotis. Moteris pažymi, kad pakuojantis reikia kruopščiai apgalvoti, ką iš tiesų verta imti su savimi. Maisto taip pat pasiima tik tiek, kad užtektų pirmajai kelionės atkarpai.
„Vežuosi tai, ko man tikrai prireiks kiekvieną dieną. Be to, keliaujant automobiliu viskas yra šiek tiek kitaip, nei pakuojantis lagaminus skrydžiui: daugelį daiktų galima patogiai susidėti iš anksto. Svarbiausia – išlaikyti tvarką, kad galėtum rasti norimą rakandą tarp daugybės smulkmenų“, – patarimais dalijasi A. Sutkuvienė.
Visureigio galimybės kelionėje pravers
„1000 pasaulio stebuklų“ laidos herojaus teigimu, „Defender“ ir be pakeitimų yra pakankamai geras automobilis, su kuriuo galima ramiai leistis į ilgas keliones. Saugodamiesi nuo skvarbių, pliskinančių saulės spindulių, galinius stiklus aptraukė tamsesne plėvele ir pasirūpino papildoma įranga, apsaugančia nuo greito įsilaužimo į vidų. Taip pat visureigis buvo apautas vairavimui sudėtingomis sąlygomis labiau tinkančiomis padangomis.
„90 proc. maršruto vis tiek sudaro asfaltuoti bendrojo naudojimo keliai ir žvyrkeliai, todėl išoriškai mūsų „Defender“ menkai kuo skiriasi nuo bet kurio gatvėje važinėjančio to paties pavadinimo modelio. Priėjus arčiau galima pastebėti įvairiai dangai skirtas padangas, kurios yra atsparesnės smūgiams kretant per akmenis ar pražiopsojus duobę. Taip pat sumažinus slėgį nuo 1 iki 0,5 baro su jomis galima lengviau įveikti smėlingus ruožus“, – dėsto A. Sutkus.
„Defender“ modeliai su pneumatine pakaba gali įveikti iki 900 mm gylio brastą, o keliaujant tuo gali tekti pasinaudoti. Po ankstesnių savo apsilankymų šiame žemyne keliautojas prisimena atvejus, kai bekele tekdavo važiuoti ir ten, kur visai to nesitikėjo. Pavyzdžiui, Gvinėjos ir Dramblio Kaulo Kranto respublikų pasienio postus skyrė upė, kurios gylis siekė maždaug metrą.
„Ir niekas tavęs neklausia, ar tavo automobilis tam pritaikytas. Aišku, vietiniai tam būna pasiruošę – net ir eiliniame „Golf“ būtent tuo tikslu įrengtas aukštai iškeltas oro padavimo vamzdis. Mes tokias trumpas brastas įveiksime ir su standartiniu „Defender“. Žinoma, bus ir kitokių sunkiau išvažiuojamų vietų, tačiau mes tam esame pasirengę“, – apie visureigio pranašumus tokioje kelionėje pasakoja A. Sutkus.
Žiūrovai pamėgo pasakojimo būdą
Apžvelgdami ankstesnius laidos „1000 pasaulio stebuklų“ sezonus, keliautojai net ir patys tiksliai negali įvardyti priežasčių, lėmusių neeilinę jų sėkmę televizijoje. Lietuvišką kelionių dokumentiką kūrusių žmonių buvo daug, bet tik nedaugelis dokumentinių kronikų žiūrovų susidomėjimu gali lygintis su projektu, kuris prasidėjo nuo Audriaus ir Almos iniciatyvos. Vienas iš galimų veiksnių – kuriant turinį praleistas laikas ir įdėtos pastangos, labai profesionali prodiuserinė įmonė, režisierius ir visa laidos kūrybinė grupė.
„Jeigu žmogus keliauja dvi ar tris savaites ir po to į eterį išleidžia dešimt epizodų, rezultatas yra vienoks. Norėdami parengti tokį pat kiekį laidų, mes užtrunkame bent jau pusmetį. Šiaip ir mūsų pirmas sezonas nebuvo itin sėkmingas, nes jame daugiausia buvo naudojama medžiaga, kuria planavome pasidalinti su draugais ir artimiausiais. Vėliau, įgiję patirties, viską fiksavome jau galvodami apie laidą“, – progresą iliustruoja A. Sutkus.
Keliautojas priduria, kad žmonėms labai patrauklus ir buitinis formatas. Mėgėjiškomis kameromis ir dronu filmuoti vaizdai ne vienam žiūrovui sudaro įspūdį, kad laidos herojai yra artimesni jam. Drauge tai leidžia puoselėti svajones apie jų pačių ateityje planuojamas keliones.
„Mūsų laida galbūt išsiskiria tuo, kad dėl pasirinkto formato esame artimesni daugumai žiūrovų. Galima sakyti, jog dalindamiesi įspūdžiais tarsi persikeliame pas juos į namus. Svarbu ir tai, kad, neskaitant manęs ir Almos, ruošiant laidą už kadro darbuojasi dar beveik 10 žmonių, kurie viską apipavidalina ir tuo pat metu nešykšti patarimų, kaip pagerinti vieną ar kitą aspektą“, – paaiškina A. Sutkus.