Defender OCTA

Dakaro ralio bolido pagrindu taps įspūdingasis „Defender OCTA“

  • 2026 metais „Defender“ prekių ženklas startuos Dakaro ralyje ir Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) pasaulio ralio reido čempionate (W2RC) su naujus varžybų reikalavimus atitiksiančiu bolidu, kurio pagrindu taps „Defender OCTA“ modelis.
  • „Defender“ varžysis „Stock“ klasėje, kurioje rungiasi serijiniai gamykliniai automobiliai, tačiau nuo 2026 m. jie turės atitikti smarkiai pakoreguotus reglamentus.
  • Nauji lenktyniniai automobiliai išsiskirs tvirta „Defender OCTA“ konstrukcija ir 4,4 l darbinio tūrio dviejų turbinų benzininiu V8 varikliu.
  • Kiekvienas bolidas bus sukurtas naudojant tą pačią gamintojo D7x kėbulo architektūrą, transmisiją ir pavaros agregatus, kaip ir kuriant „Defender OCTA“ modelį, – tai liudija išskirtinį jo patvarumą ir tvirtumą.

„Defender OCTA“ – naujas galingumo standartas

Galingiausias nesustabdomos „Defender“ šeimos narys „Defender OCTA“ taps 2026 m. Dakaro lenktynėse ir FIA pasaulio ralio reido čempionate startuosiančio naujojo prekių ženklo bolido pagrindu. Sunkiausio formato pasaulio bekelės varžybose automobilis galės pademonstruoti ekstremalias savo charakterio savybes.

Bet kokią bekelę leidžiančios įveikti savybės ir galia yra kiekvieno „Defender“ automobilio pagrindas. Šios savybės būtinos ir kiekvienai ralio reido lenktyninei transporto priemonei. Todėl pasirinkti „Defender OCTA“ – greičiausią ir galingiausią kada nors sukurtą „Defender“ modelį – kaip pagrindą naujai Didžiosios Britanijos nuotykių prekių ženklo ralio reido varžybų programai įgyvendinti buvo savaime suprantamas dalykas.

Pertvarka „Stock“ klasėje: didesni iššūkiai ir galimybės

„Defender“ naudos du varžybų reikalavimus atitinkančius automobilius visuose penkiuose FIA pasaulio ralio reido čempionato (W2RC) etapuose. Jie rungsis „Stock“ klasėje. Šioje klasėje varžosi gamykliniai automobiliai. Taip pat nuo 2026 m. trys lenktynių bolidai bus skirti pačiam svarbiausiam čempionato etapui – Dakaro raliui.

Nuo 2026 m. „Stock“ klasė taps gerokai konkurencingesnė dėl įsigaliosiančių naujų šios kategorijos reikalavimų automobiliams. Taip FIA ir Dakaro ralio organizatoriai siekia atliepti augantį galingų 4x4 visureigių ir SUV modelių populiarumą. Dėl didesnio našumo, kurį leis naujosios taisyklės, „Stock“ klasė puikiai tiks, norint pademonstruoti išskirtinį „Defender“ patvarumą ir tvirtumą.

Vizija ir pasiruošimas startui

„Startas sudėtingiausiose ralio reido varžybose pasaulyje bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio „Defender“ modelio išbandymas. Žinome, kad Dakaras bus didžiulis iššūkis, tačiau „Defender OCTA“ sujungia nepaprastą našumą su neįtikėtinomis „Defender“ galimybėmis ir ilgaamžiškumu – tikiu, jog šis puikus pagrindas leis sukurti labai konkurencingą ralio reido automobilį“, – sakė „Defender“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas.

„Lenktyniauti Dakare „Defender“ modeliu bus be galo įdomus iššūkis. Turėjome viziją, kaip ateities ralio reiduose galėtų atrodyti gamykliniai modeliai, todėl labai nudžiugome, kad mūsų lūkesčius pavyko suderinti su kitais gamintojais ir ASO bei FIA organizacijomis, kartu kuriant naujas „Stock“ klasės taisykles. Dabar turime tinkamą platformą, kuri leis aiškiai pademonstruoti „Defender“ galimybes didžiausiame bekelės automobilių sporto iššūkyje.

Mūsų laukia išsamaus pasirengimo, bandymų ir mokymosi metai, kad pasiruoštume 2026 m. Dakarui. Komandos darbai jau gerokai įsibėgėję, tad nekantraudami laukiame, kada galėsime pradėti varžytis tiek Dakare, tiek W2RC – sunkiausiuose bekelės renginiuose pasaulyje“, – atskleidė „JLR Motorsport“ generalinis direktorius Jamesas Barclay’us.

Tvirtumas ir našumas: „Defender OCTA“ inžineriniai sprendimai

„Defender OCTA“ pagrindas, kuris bus naudojamas ir kuriant lenktynines transporto priemones, yra jo tvirta D7x (kur x reiškia – skirta ekstremaliam naudojimui) kėbulo architektūra. Kiekvieno „Defender“ pagrindu tampa lengva aliuminio monokoko konstrukcija – ji tris kartus tvirtesnė nei tradicinė rėminė visureigių konstrukcija ir užtikrina įspūdingą sukimo standumą.

Dėl šio ypatingo tvirtumo, specialiai „Defender OCTA“ modeliui atitaikytos geometrijos ir kinematinės konstrukcijos šis modelis tapo akivaizdžiu gamintojo favoritu, kuriant „Defender“ Dakaro programą. Specialiai varžyboms paruošti automobiliai naudos „Defender OCTA“ modelio kėbulo architektūrą, transmisiją bei pavaros agregatus pagal Dakaro ir W2RC reikalavimus. Taip bus akivaizdžiai demonstruojamos nesustabdomo automobilio galimybės ir patvarumas.

Galią ratams tieks „Defender OCTA“ naudojamas 4,4 litro darbinio tūrio dviejų turbinų benzininis V8 variklis.

Išsami „Defender“ varžybų bolidų testavimo ir tobulinimo programa jau vykdoma. Vėliau šiais metais, artėjant 2026 m. Dakaro raliui ir FIA pasaulio ralio reido čempionatui, pasirengimo programa baigsis bandymų renginiais ir visos komandos pristatymu.